2009-03-01

Söndag

Sista dagen på helgen, en ny vecka i morgon. Till jobbet för att arbeta lite, hålla på med enkätbearbetning, eller i alla fall föra in data från enkäterna. Inget jättekul jobb, men det behövs göras för att kunna se vad man kommer fram till.

Vad har hänt i helgen, det är inte mycket. Tittat på skidor, inget upplyftnade för svensk del. Sen var det melodifestivalen, inte upplyftande det heller. Helt fel låtar som gick vidare anser jag, men som vanligt har jag inte röstat så jag kan egentligen inte klaga. Fast denna gången måste jag nog undra på vad som hände, jag trodde att de tre killarna som hade en hiphop-låt skulle gå vidare och även Anna och Maria, men inte. Sen så tyckte jag att Star pilots låt var bra, ja jag vet att den var mycket inspirerad av några andra, men den var bra. Att Marlena gick vidare istället för Sara var lite underligt tycker jag, men opera kanske börjar bli modernt igen, vad vet jag... ingen aning. Bara att vänta och se vad som händer i andra chansen. I år tycker jag inte att det var ågon låt som man bara kände att denna ska vinna. Ingen som sticker ut lite extra så det är svårtippat i år. Mitt tips är att det är EMD som tar det. Mycket för att låten var ok och de är stora tonårsidoler. Tjejrna komemr rösta på dem istället för Agnes så ja jag tror att det kommer bli dessa tre killar som kommer tävla för Sverige. Säger inte att det är rätt låt, eller den bästa utan vad jag tror folket kommer rösta på. Även jurun faktiskt. De brukar ju inte tycka som mig. Fast jag vet inte vilken jag tycker ska vinna så.... Kanske ändrar mig senare angående vad jag har skrivit, men just nu är det vad jag tror.
Slut på svammel.............

2 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Jag tror Marlena gick vidare därför att hennes röst var helt otrolig och gick rakt in i en. De andra artisterna bara löstes upp när hon kom, tycker jag.Hennes röst är ju på en helt annan nivå. Sen var låten bra, är ju samma typ som Fredrik Kempes egen Vincero. Lite annorlunda och fräscht.
Sarah Dawn Finers låt kom ju aldrig riktigt igång, inte alls lika bra som hennes förra melolåt. Den var riktigt bra.

Jill Wegerup sa...

PS: Låter ju bra att du ska arbeta "lite"...

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...