2009-03-16

Tillbaka på jobbet

Nu är jag äntligen frisk. Tillbaka på jobbet och in i det vanliga gamla lunket.
Ja, melodifestivalen är avgjord. Marlena Ernman med sin "La voix" ska representera Sverige. Inte mitt val, men det kan nog bli bra. Hon är en erfaren artist och för sin genre duktig. Själv har jag lite svårt för opera, beror nog på att jag inte hör vad de sjunger. Versen i låten tycker jag är bra och refrängen är go, men som sagt hade jag nog tyckt den var bättre om den i alla fall hade varit som operett. Det är bara att önska lycka till i Moskva.
Men det var lite spännande i omröstningen i år. Att svenska folket tyckte så olika mot juryn brukar väl inte hända har jag för mig. Det var nästan helt omkastat. Så kan det vara.

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...