2009-03-26

Dagen efter..

Igår var jag och pratade inför Kultur- coh fritidsnämnden och berättade att jag behvöver mer pengar till verksamheten. De höll med om att det jag gör är viktigt och att personer med funktionsnedsättnigar får komma ut och allt sånt. Även att att personer med olika funktionsnedsättnignar ska kunna få träffas var för sig. Detta finns det inte utrymme till i budgeten så det är bara att hoppas på att jag framställde det på ett bra sätt så att de ger mig mer pengar... hoppas...

Idag ska jag gå på Presidiekonferens, där de olika förvaltingarna ska berätta för kommunala handikapprådet vad de har gjort och kommer göra för personer med funktionsnedsättningar. framför allt tillgängligheten är det som ska förtäljas. Nu borde det mesta när det gäller tillgänglighet vara klart på de flesta håll då hela samhället ska vara fullt tillgängligt för alla till 2010. Som de flesta andra ommunen så är vi långt ifrån detta. Tror til och med att det är lag på att det ska vara klart nästa år. Är bara att säga lycka till till hela samhället. Detta kommer inte gå då alla börjat för sent. och på vissa ställen går det inte att göra det tillgängligt för alla, tyvärr.
Nu är lunchen slut...

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...