2009-02-23

tredje deltävlingen och sport i helgen

Nu var tredje deltävlingen i melodifestivalen avgjord, EMD och Molly gick vidare. Egentligen ingen överrasknig. Hade tippat dessa på förhand, men jag tycker det är lite synd att det ofta är klart redan innan beroende på artisten. Hade kanske varit bra som det var från början, att samma artist sjöng alla låtar... då hade det varit låten som tävlade och inte artisten. Fast kanske inte ändå. Jag tycker väl att rockräven från 80-talet skulle gått till andra chansen i alla fall, och sen vet jag inte om jag tycker att the red fox var så bra, men eftersom jag inte röstar så har jag ingen talan, men tycka kan man ju göra.

Sport i helgen. Har suttit lite klistrad framför tv:n och tittat på skidskytte och längdåkning. Ett VM-silver till till Helena, synd att hon inte kunde hålla i sista skyttet, men nerverna höll väl inte ända fram. Får gratulera till en silvermedalj. Sen att Anders äntligen fick till sin medalj på ett VM var kul. Ett sånt lopp han gjorde, drog nästan hela vägen, tog intiativen i loppet och lyckas hålla ihop hela vägen. Bara en liten norrman före i mål. Grattis till en underbar andraplats och ett silver.
Att inte herrarna fick till det på staffetten kommer lite i skymundan av Helenas medalj, men så är det och de andra på dubbeljakten kom runt tjugonde plats har inte heller så stor betydelse när Anders gjorde ett sånt jobb. Bara ta nya tag för de som inte lyckades i helgen inför nästa tävling.

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...