2009-02-07

Melodifestivalen

Ja, nu är åters melodifestival igång. Nya regler och ännu mera röstande för tv-publiken. Ja ja, så kan det vara. Låtarna då? Hur var de??? Efter vad man hade hört innan skulle det vara ett mycket svagt startfält sär Scotts och Clamp skulle var de ända som höll en någolunda klass för att ta sig till Glocben. Just detta vet jag inte om jag håller med om. Jag tycker att det var rätt låtar som tog sig vidare. Emilia höll en egen klass enligt mitt tycke, sedan är Alcazar proffsiga. af Ugglas och Scotts till andra chansen, ja jag vet inte. af Ugglas är väl inte min favorit, men låten var den mest eftertänksamma av de som var med så ja, det kanske var rätt. Scotts visste man väl redan från början att de skulle gå vidare på ett eller annat sätt eftersom de blev sådna publikfavoriter i höstas. Låten var väl sådär, men jämfört med de andra så var den okej. Får hoppas att det bara blir bättre och bättre för varje delfinal. Väntar spänt till nästa vecka...

1 kommentar:

Malmis sa...

Kan hålla med dig om låtarna... Psst, du har en utmaning i min blogg!

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...