2008-12-11

Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren, fick byta en lagning, sen putsade de tänderna och jag fick bananlack på dem. Sen ahr jag en tandhals som börjar synas så jag fick reda på att jag itne får borsta så hårt just där. Annars var det beröm för att jag tar hand om mina tänder bra, hon skulle bara veta mitt stora godisbehov. Då hade hon inte blivit glad. Men vad dyrt det blivit. Hon berättade om den nya tandreformen. Man får betala hela kostnaden själv upp till 3000 kronor sedan betalar man hälften av kostnaden. Detta gjorde att en bytning av gammal algning, undersökning och putsning gick på 1600 kronor. Det är inte klokt att det kan vara så dyrt,men nu har jag rengjorda tänder och det känns skönt. Ska gå ut och äta mat snart och smutsa ner dem.

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...