2008-09-18

Stockholm

Sitter här på ett hotellrum i Stockholm och väntar på att konferensen ska börja.
Igår åkte jag X2000 och hade en karl/kille bredvid mig som satt och tittade på Stallone nästan hela vägen. Själv satt jag och läste om funktionhnder och åt godis. Hoppade av tåget på centralen och då började letandet efter tunnelbanan mot Ropsten och därefter en buss som skulle ta mig till hotellet. Stockholms central i rusningstid, jag som är van vid Göteborg i rusningstrafik, det är väl ingeting med den. Men här, vad folk och vad bråttom alla hade. Storstadsstress och jäkt. Undra om jag upplevde det som så jobbigt beroende på att det är så mycket mer här i Stockholm än i Göteborg, eller har jag varit från Göteborg såpass länge att jag inte kommer ihåg hur det är där. Jag lyckades i alla fall fråga mig fram vart jag köpte biljetter och hittade den röda tunnelbanan åt rätt håll. Sen bussen var inte så svår att hitta heller så jag kom fram till slut. Jag kanske inte tog den bösta bussen för dennaåkte ett helt varv runt Lidingö. Hotellet ligger precis i början av ön så det var lite nödigt, men nu har jag fått se Lidingö som ska vara så fint och alla som bor här är rika och har det jättebra. Detär i alla fall vad man tror när man inte är från Stockholm, eller jag tror i alla fall. Jag blev lite besviken måste jag säga. Det såg ju ut som vilken stad som helst, kanske till ochmed lite mer slitet än andra ställen. Fanns stora höghuskomplex från 60-talet och det kändes lite som förort. Fast det ska sägas att jag har sett en del fina hus också så lite av stömpeln finns kvar. Kan hända att vi inte åkte förbi de finare kvarteren heller. Var inte ute vid "strandremsan".
Nu är det snart dags för mig att gå ner och säta mig på konferensen. Hoppas på en bra och givande stund..

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...