2009-05-13

Tylösand

Nu är jag hemkommen från våra plaenringsdagar. Kan säga att jag har haft det helt underbart. Fört var på Håstens ungdomsgård för lite planering och information, åt fruktost och snackade. Åkte sedan iväg. På vägen ner tog vi en sväng in på Sia-glass egna butik, köpte en havreglass, var sådär god. Kom ner till Tylösands hotell igår vid halv två. Vi begav oss in till spat direkt. Bytte om till badkläder, la oss i poolen en stund, badade bubbelpool, ångbastu med eukalyptusånga, tropisk dusch, utomhuspool ja och mycket annat gott. Frukt och citronvatten i massor. Var med på vattengympa på eftermiddagen, det var skönt att röra på sig lite grann, men inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Klar där vid kvart i sex, duschade och gick och tog det lite lugnt på rummet en stund. Gjorde ordnig mig till middagen. Vi fick trerätters middag. Om jag säger att vi alla var kanonhungriga så överdriver jag inte ett dugg. Hade ju inte ätit på hela dagen. Fick någon snabbgravad lax med lite grönsaker till förrätt, majskyckling och potatis med en jättegod kall sås, tartansåss eller nått sånt hette det. Till efträtt var det någon slags glassliknande sak med färska jordgubbar. Då jag är laktosintollerant fick jag en stor kula med tofulineglass istället. Det är inte så jättegott, men med färska jordgubbar och några enorma blåbär till var det riktigt gott. Efter maten gick vi till Hannas rum (hon den fuskisen hade fått en dubbelsäng och ett större rum än oss andra) och tittade på semifinalen i melodifestivalen. Jag gick till mig innan omröstningen och kröp ner i sägen.
Idag gick jag upp vid sju och åt frukost. Åt faktiskt tre frallor, ett ägg, två glas jouce och två muggar kaffe. Jag som bara brukar dricka en halvliter nyponsoppa till frukost. Har hållt mig länge på detta, var inte direkt hungrig när jag kom hem. Efter frukosten gick jag och bytte om för att vara med på core-boll. Härligt med lite träning, men inte heller detta var så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Efter detta satte jag på mig baddräkten igen och hoppade i en varm bassäng med de andra och slappade lite till. Tog mig en stund i bastun, gick och duschade, fick på mig vanliga kläder och tog det lite lugnt på rummet en stund. Gick sedan ut till de andra och så bar det hemmåt.

Så jag har haft två jättehärliga dagar på spat. Hemma här är det tvätt som gäller ikväll sen får jag väl ta och städa lite tror jag, om jag orkar. Är lite slö måste jag säga.

Åter till gårdagen, Att Sverige tod sig till finalen i eurovisionsfestivalen tycker jag var riktigit kul. Trodde inte riktigit på det innan faktiskt. Ja, jag tycker låten är bra, men nått är det som gör att jag inte tror på den. Bara att hoppas att övriga länderna tycker om den. Får skciak grattishälsningar till Malena.

Det var allt för nu...

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...