2008-07-23

äntligen en JEANSJACKA

Varberg på sommaren... ingen höjdare, folk överallt. Jag gick ut en sväng på lunchen för att få lite frisk luft och att röra på mig lite. Rätt gott väder, men det hade itne gjort något om solen hade vart framme. Detta av två orsaker. Dels hade det allmänt vart goare ute och sen så hade alla dessa turister inte funnits inne i stan. De hade vart och badat vid stranden istället och inte varit i vägen för mig.
Gick runt fästningen som jag gjort nu i en vecka ungeför på lunchen, en lagom promenad som tar ca ½ timma. Sen så tänkte jag ta en liten runda in på HM, men hamnade på Wedins istället. Hittade ett par snygga väskor för halva reaproset. Kunde inte motstå dem. Den ena hade kostat 899, men jag fick den för 250 kronor. Bra pris tycker jag. Äkta läder dessutom så ja det var ett fynd. Men alla turister skulel ju köpa skor också så det tog sin lilla tid. Sen så skulle jag skynda mig tillbaka till jobbet för rasten var slut, gick förbi "brödernas" och de hade jeansjackor till rea. Var ju tvungen att kolla. Och vad hittade jag, en som passade mig. Helt underbart, en jeansjacka som jag velat ha i så många år. Så nu har jag en, en Lewis, precis som jag ville. Så nu är jag glad och ska snart åka hem för att tvätta. En timma kvar att jobba idag.

Ibland är livet bara så där härligt...

Inga kommentarer:

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...