2010-06-27

Födelsedagsask

En jobbarkompis fyllde 40 år för ett tag sedan och han fick presentkort på valfri konsert av oss. Jag fick till uppgift att göra kort till honom, men tyckte det var lite tråkigt. Gjorde istället en ask att lägga presentkortet i. Blev ett lite tuffare motiv än vad jag brukar göra. Det var en utmaning måste jag säga. Min arbetskollega sa att han blev minst lika glad för asken som för innehållet... blev rätt nöjd själv med asken...



För första gången använde jag mig av clippboard och krackeleringsfärg. Det var inte sista gången, kanonkul att jobba med. Rosor, blomma, pins, svart organsaband och mönstrat papper fick pryda asken. Bokstäver av läderimitation tyckte jag passade till detta tema.

2 kommentarer:

Malmis sa...

Snyggt!

onkis sa...

Fräck

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...