2010-12-09

Fars dagskort

Nu är jag ledig några dagar, har lite komp att ta ut innan årsskiftet. Sedan blir det semsester från och med nästa fredag fram till 10 januari. Lång ledig över julen. Ska blöi så gott. Fast jag måste in några timmar på jobbet den 30 december för att ta emot de sista fakturorna...
Eller ledig och ledig... jag ska inte till jobbet, men hemarbete blir det ju. Så här inför julen ska det julstädas och plockas och bakas och allt som hör julen till... Igår var det besök på GeKå´s, idag ska jag städa badrummet och vanlig veckostädning står också på programmet. Får inte heller glömma sätta pepparkaksdegen så jag kan baka i morgon. Till jul måste jag bara ha hembakta pepparkakor med farmors gamla recept. Koka sirap och vispad grädde, vispa i en kvarts timma och måtten i kaffekoppar och desertskedar... det är inget nytt recept inte...

Kom på det att jag inte visat kortet jag gjorde till min far på Farsdag...

Här kommer det i alla fall.

1 kommentar:

Malmis sa...

Fint kort! Vad skönt med långledigt, själv ska jag bara va ledig på klämdan den 7 januari...

Inspirationskort

Här kommer ett gäng kort att inspireras av. Dessa är inte till salu utan gjorts för att ges bort. Kortet med spindelmannen är det dottern s...